Spanish Harlem Orchestra - סקירה

כתב: רועי מימרן, מרץ 2007

Spanish Harlem Orchestra

בשנות ה-90 האחרונות, בעולם הסלסה ובניו-יורק בפרט היו כאלו שאמרו, שתור הזהב של מוסיקת הסלסה בניו-יורק היה בשנות ה-60 וה-70 וספק אם יחזור כמו שהיה. עם פטירתו של טיטו פואנטה בשנת 2001 היו כאלה שאמרו, שמוסיקה כמו שלו כבר לא יוצרים יותר. משום כך, כשיצא בשנת 2002 אלבום של להקה בשם לא מוכר: Spanish Harlem Orchestra, ולאחר ששמעו את המוסיקה וראו את ההרכב, הוכה עולם הסלסה בהפתעה.

האלבום, Un Gran Dia en el Barrio (יום נפלא בשכונה), שילב חידושים לשירים ניו-יורקיים ותיקים בעיבוד מעולה עם חומר מקורי חדש. הסגנון משלב מקצב קלאווה מודגש, וירטואוזיות כלי הקשה כמו בסלסה הניו-יורקית הקלאסית אך שימוש מודרני בכלי הנשיפה, בהשראת הסלסה הפורטוריקנית המודרנית, מה שהופך את המוסיקה לקליטה לקהל של היום. הסגנון בישר על הסלסה הניו-יורקית החדשה, שמאז כבר הפכה לז'אנר ומודל לחיקוי ללהקות בכל העולם. לסקירה קודמת על האלבום

Disc face Disc cover
כמו שניתן להבין משם הלהקה, היא כוללת אמנים מהרובע הלטיני בניו-יורק, שרובם ממוצא פורטוריקני. את הלהקה מוביל הפסנתרן והמפיק המוסיקלי Oscar Hernandez, שמוכר מעבודתו רבת השנים עם אמנים רבים וביניהם Ray Barretto ו-Ruben Blades. בהרכב סולנים כמו Frankie Vasquez והזמר הענק Ray De La Paz, שמוכר בארץ בעיקר מעבודתו המשותפת עם Louie Remirez ז"ל כגון השירים Mentirosa ו-Presumida. באלבום הראשון השתתפו אמנים כמו Pablo "Chino" Nunez בטימבלס, הרמן אוליברה וג'ימי סבאטר בשירה. השירים כללו ביצועים אנרגטיים לשירים כמו Mama Guela (במקור של Tito Rodriguez), או La Banda (במקור של Willie Colon), צ'ה צ'ה של Pa'Gozar (במקור של הרננדז עצמו) אבל השיר שתפס תשומת לב יותר מכולם היה La Musica Es Mi Vida (המוסיקה היא חיי). האלבום זכה כבר בשנת 2002 ל"גראמי" כאלבום הסלסה הטוב של השנה, והשיר אף דורג בארץ כשיר השנה ע"י רוב תקליטני הסלסה.
Disc face Disc cover
בשנת 2004 הוציאה הלהקה את האלבום השני, Across 110th Street. באלבום זה מארח הרננדז את הבוס שלו לשעבר Ruben Blades כסולן ומצרף ללהקה את נגן הטרומבון ג'ימי בוש. האלבום מציג חידוש לשיר Cuando Te Vea (במקור של טיטו פואנטה), ביצוע מקסים לשיר La Hija de Lola וצ'ה צ'ה מקורי בשם Escucha El Ritmo. אבל השיר שתפס את הרחבות יותר מכולם היה Maestro de Rumbero (במקור של פרנקי מורלס). האלבום זכה גם הוא ג"גראמי" לאלבום הטוב ביותר של סלסה/מרנגה לשנת 2005. מהוצאת אלבום זה הלהקה קבעה סופית את מעמדה כמובילת הסלסה הניו-יורקית. המקצב של הלהקה יצוק בסלע, מלודיות קליטות ועושר מוסיקלי שמעניקים כלי הנשיפה.

לאתר הבית של הלהקה
לאתר הבית של אוסקר הרננדז

יומנו של סלסרו
מדור הסצנה
מדור המוסיקה
מדור הגלריה
אאוץ | עבודה בספרד | ביטוח מנהלים | בתי השקעות | בת מצוה | העלאת תמונות | קליפים | בידור
צימרים | ספא | צימרים רומנטיים | איחסון אתר
Copyright © 2001-2009 by Salsa.org.il, unless noted otherwise.